cerita ayah

hari ini pada pukul 11 am kat dapur rumah aku, aku mkn ngan ayah, aku mkn bihun and ayah mkn pulut, tgh2 aku mkn ada semut lalu, I was like 'mcm kerengga an semut ni yah? sian dia dah nazak'. ayah aku diam je n mkn, aku bg penafasan kat semut tu gaya dia dah mcm nak mati, tak lama pastu semut tu pon mati, Innalillah, tbe2 ayah cite pg td ayah dgr ceramah, ustaz tu cite best, so aku rasa mcm best je nak cite hal ni kat korang semua, coz it is look amazing to share,

the story :
pada zaman dulu Imam Bukhari ni sedang mengajar, anak2 murid beliau mengantuk, lalu dia pon tanya anak2 murid beliau bg mengelakkan anak2 murid beliau mengantuk.

sebelum korang tgk jawapan cuba teka tau! :)

soalan 1 : benda apa yg paling ringan?
semut?debu?kapas? or what? jeng jeng jeng...

soalan 2 : benda apa yg paling tajam?
gigi?kuku?kris or what? jeng jeng jeng...

soalan 3 : benda apa yg paling berat?
gunung?orang gemuk like me?alat2 gym or what?jeng jeng jeng...

soalan 4 : benda apa yg susah?
exam maths?tipu mak ayah?mencuri or what?jeng jeng jeng...

okay dah habis fikir? haa nak bg jawapan ni tgk betol ke tak apa yg korang teka tu

jawapan 1 : SOLAT! 
kerana : org hanya memandang ringan kat solat sampai org tggl kan solat sesenangya

jawapan 2 : LIDAH!
kerana : lidah boleh mengeluarkn kata yg kesat dan fitnah

jawapan 3 : AMANAH!
kerana : orang ahli bina badan boleh mengakat lori tetapi bila diberi amanah susah nak memikulnya

jawapan 4 : MEMAAFKAN
kerana : exam susah mne pon kita boleh bwk toyol an, tp nak memaafkan org amat susah jap2 bila ingat skt hati, sampai kita berdendam

betol tak adik2? renung2 kan dan selamat beramal (HOT fm)

:))



nobody perfect in these worldwide, if You think what I saying is wrong just tell me and I try to be the best person.. enjoy reading and have nice day ♥